Share on LinkedInShare on LinkedIn

ARTICLE · 03 JANUARY 2023

2023 Yılı Asgari Ücret Belirlendi

İş Kanunu'nun 39. Maddesi ve Asgari Ücret Yönetmeliği'nin ("Yönetmelik") 11. Maddesi uyarınca, Asgari Ücret Tespit Komisyonu ("Komisyon") 2023 yılında uygulanacak asgari ücret tutarına ilişkin karar almıştır.

TurkeyEmployment and HR

Yeni gelişmeler

İş Kanunu'nun 39. Maddesi ve Asgari Ücret Yönetmeliği'nin (“Yönetmelik“) 11. Maddesi uyarınca, Asgari Ücret Tespit Komisyonu (“Komisyon“) 2023 yılında uygulanacak asgari ücret tutarına ilişkin karar almıştır. Komisyon'un 22 Aralık 2022 tarihli kararı uyarınca yeni asgari ücret belirlenmiştir. Söz konusu karar, 29 Aralık 2022 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

Komisyon kararı ile belirlenen yeni asgari ücret, 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren geçerli olacaktır.

Komisyon kararı ne anlama geliyor?

1 Ocak 2023 tarihi itibariyle aylık asgari ücret net 8.506,80 TL, brüt 10.008 TL olmuştur. İşveren için aylık toplam brüt maliyet ise 11.759,40 TL olarak güncellenmiştir. Bu tutarlar, yeni bir Komisyon kararı alınmadığı sürece 31 Aralık 2023 tarihine dek geçerli olacaktır.

We operate a free-to-view policy, asking only that you register in order to read all of our content. Please login or register to view the rest of this article.

The content of this article is intended to provide a general guide to the subject matter. Specialist advice should be sought about your specific circumstances.

See more popular content from