The Legal 500

Show all Press releases

Bravida har kjøpt Siemens Installasjon

November 2009

Grette har bistått Bravida under forhandlingene

Bravida Norge AS har kjøpt Siemens Installasjon AS fra Siemens AS, det norske holdingselskapet til tyske Siemens AG. Dette gjør Bravida til en av landets største aktører innen el- og ventilasjonsarbeid med til sammen 2300 ansatte. Avtalen må godkjennes av Konkurransetilsynet for at oppkjøpet skal kunne gjennomføres.   Grette har bistått Bravida under forhandlingene og transaksjonsprosessen med følgende advokater:

Dr. Roland Mörsdorf (M&A), Dag Horsberg Hansen (selskapsrett), Jens Kristian Johanson (arbeidsrett) og Jarle Roar Sæbø (konkurranserett) samt Christoph Morck, Marie Braadland, Christoffer Fjellheim, Marit Bolstad (alle due diligence) og Thomas Flo Haugaard (konkurranserett).

www.grette.no

Legal Developments by:
Advokatfirmaet Grette AS

• Proposed ban on personal import of medicinal products ordered via Internet

The Ministry of Health and Care has recently issued a hearing letter proposing stringent restrictions on import of medicinal products for personal use. Among the actions proposed, is a general ban on the import of prescription drugs, and access for Customs to seize and destroy falsified or illegal medicinal products.
    - Advokatfirmaet Grette DA

Legal Developments in Norway

Legal Developments and updates from the leading lawyers in each jurisdiction. To contribute, send an email request to