The Legal 500

Show all Press releases

NKF advised IAWS Group plc and ARYZTA AG

September 2008

August 2008 NKF advised IAWS Group plc and ARYZTA AG in the combination of IAWS' business with Hiestand Holding AG under the roof of ARYZTA AG as new parent company and the listing of ARYZTA AG with a market cap of approx.

CHF 4 bn at the SWX Swiss Exchange forming the global leader in value added baked goods with geographical reach extending from North America through Europe to South East Asia and Australia. (Andreas Casutt, Philipp Haas, Olivier Bloch, Catherine Grun, Marco Häusermann, Andrea Huber, Dominic Studer)

For more information please visit regula.wirth@nkf.ch

Legal Developments by:
Niederer Kraft Frey AG

• GrenzĂĽberschreitende Finanzdienstleistungen

Der Finanzbereich ist auch in der Schweiz einer der am stärksten regulierten Wirtschaftzweige. Sich darin zurechtzufinden ist nicht immer einfach. Nachfolgende Ausführungen sollen dazu einen Einstieg vermitteln. Sie zeigen, dass die Schweiz im Gegensatz zum Ausland und abgesehen vom Bereich der kollektiven Kapitalanlagen und der Versicherungsprodukte, was die Zulässigkeit von grenzüberschreitend angebotenen Finanzdienstleistungen anbelangt, ein sehr liberales Regime kennt.
    - Niederer Kraft & Frey

Legal Developments in Switzerland

Legal Developments and updates from the leading lawyers in each jurisdiction. To contribute, send an email request to